Vill ni vara med och hjälpa Grevis (Grevinnan)?

Ni som är gamla goda cyberbiktfädrer och cyberbiktmödrar här vet ju vem hon är, Grevis, eller Grevinnan som Anette kallar sig ibland. Ni vet hon som flyttade till staterna och gifte sig där med en amris. Just hon.

Hon är skild nu. Men snubben trasslar fortfarande, bland annat så mycket så att hon åkt på att betala massa skit han ställt till med. Detta innebär att hon är black, dvs inte har mer än att hon klarar sig dag för dag just nu (hon jobbar på Röda Korset). Fast det är inte det som det gäller.
Grejen är att hennes morsa gick och dog för någon vecka sedan. Och nu, med konkursförvaltare och allt, så kan hon inte få loss ett öre (det ser amerikanska myndigheterna till) för att kunna åka på begravningen här i Sverige med sin dotter.

Därför har hon bett mig att bidra med ett lån. Ja, inte bara mig, andra också. Ett litet lån som hon betalar tillbaka inom ett år. Hon ska ha ihop en 12 500 svenska kronor för att få en flygbiljett tur och retur. Hon tänker sig då ett lån på 500 till 700 spänn, ja, eller mer eller mindre.  (Summan kom av att hon skickade ut det där till typ 20 vänner, och då skulle det räcka).

Hon får alltså inte ta lån själv innan konkursen är klar i februari. Karln bodde i 9 månader i deras hus utan att betala hyra, något hon nu måste göra i efterskott. Äh, ni hajar. Och jag har varit med om samma sak en gång här i Örebro, det var inte kul.
Jag kommer att visa en video lite längre ner på och med snubben förresten, så hajar ni ännu bättre hur hon haft det…

Det är alltså ett lån som kan ta ett år att få tillbaka, hon har räknat ut allt. Men jag tyckte att vi här på CDBn ska värna varandra i nöd, så därför skriver jag det här. Ju fler som kan och vill låna ut, ju säkrare blir det ju att hon kan åka på begravningen.
Jag vet ju att några av er känner Grevis endast genom denna blogg, andra har träffat henne i  analoga livet, några är polare på fejan osv. Så, kanske någon av er känner att ni har några hundringar undanstoppade som ni kan låna ut till en god sak.
Jag förstår att det inte är lätt för Grevis att fråga så här, men vad ska hon göra? Och hon är en reko böna, som alla vi är som hålls och hållits här genom åren.
(Jag har frågat henne om det är okej att jag slänger upp denna förfrågan här, så ni vet.)

Och åker vi till nordöstra staterna någon gång, så kan vi nog få låna sängplats och toa några dagar som tack för hjälpen, he-he-he.

Så. Vill ni hjälpa till med ett lån, så skicka ett meddelande till mig, e-brev-länk längst upp på sidan. Så skickar jag era kontaktuppgifter, namn och er e-postadress vidare till Anette (Grevis) så får hon fixa med var och en som vill hjälpa (med kontonummer och sådant).

Nu hjälper vi Anette, vi som kan och vill. Och det måste ske rätt snart, av förklarliga skäl.

Hennes snubbe då?
Ja, han var ju lite speciell. Hon var borta från denna CDBn ett tag, han gillade det väl inte. Men så skiljde hon sig och skrev något om det på Facebook. Jag grattade henne till detta, vilket han såg där (innan hon blockade honom).
Anette skickade sedan inspelningar på hans inpratningar på hennes telefonsvarare för att få mig att förstå hur han var, hur han betedde sig. (Hon har fått domstolsbeslut flera gånger på att han inte får vistas i närheten av henne längre).

Och jag, jag gjorde en låt och samplade ett urval av vad han sagt, bland annat för att han tar upp mig, som har ett namn han inte kan uttala, men han bokstaverar det. Han går igång ordentligt i den här videosnutten med ett par stillbilder på honom.

Grevis/Anette njöt av denna video, hennes arbetskompisar, vänner, folk runt i stan, till och med polisen satt och lyssnade på denna man. Ja, han skulle inte ha blandat in mig.
Han har försökt bli vän med mig på fejan och twitter, men det kan han glömma. Och jag, jag har ju bara redovisat fakta, he-he.
Okej, håll i hatten, hårt språk här. Och, när ni lyssnat klart, lura på om ni inte har ett litet lån till vår cyberbiktmoder Grevis.

Rock!

/Baron

 

4 Responses to Vill ni vara med och hjälpa Grevis (Grevinnan)?

  1. Anette skriver:

    Alla cyberbiktfäder och cyberbiktmödrar och andra vänner har alltid en plats i mitt hus om de besöker Connecticut! Oavsett nödlån just nu eller inte :-).

    Tack Baron!

  2. baronen skriver:

    Det vet du, Grevis! Hoppas bara att någon kollar här, jag har ju varit lite down med att driva den här på sistone. Får nog göra några blänkare på fejan.

  3. Madäläjne skriver:

    Du vet var du når mig baronen, självklart hjälper jag en vän till dig! Som jag nästan känner via CDB och nu allas vår vän twitter. Hör av dig!

  4. Kalix skriver:

    F-n har gått runt med ångest för att jag inte hängde på direkt. Sätt upp familjen Kalix på listan.

Kommentera

