Min onsdag denna vecka

Jag sov till halv fyra. Det gör man lätt när man varit uppe till ottan. För mig spelar det ingen roll. Vad ska jag upp på morgonen att göra? Jag slösar min tid, det är så nu.
Kollade TV, åt vid 23.00. Lekte med datorapparaten.
Så gick jag ut kvart över midnatt, efter ett hastigt påkommet toabesök (det var krut, och skulle ut, he-he).

Kom in på Biskops. Personal på min sida om disken. Satte mig vid dem, gaggade. Men kände genast skräck. En av de där damerna som befann sig därinne som är köttkroksdrottning slängde med blicken mot mig. Jag hade flytt från henne i helgen, då hon trott att jag var där för hennes skull och hon skulle ”äga” mig. Fy fanken!
Freddan säger glatt när hon går förbi: ”-Hö-hö, det där är väl något för dig!”
Jag ber honom, med miner, att hålla käften. Men, så klart. Den där donnan och hennes damkompis ställer sig precis bakom mig. Till slut börjar hon prata med mig. Jag låtsas inte om något. Knäpper mentalt med fingrarna och är någon annanstans (minns Lödder-serien i SVT).
Vad göra? Jag flyttar mig. Bort, andra änden av baren.
Jag minns hennes aggressiva utfall förra vintern. Jag var trevlig och hon var dyngrak. Satt mitt emot mig. Gav mig blicken och så tog hon ett bestämt grepp om mina könsdelar under bordet. Med all kraft fick jag bända bort hennes bestämda hand. JÖSSES! Fatta! Och galna kvinns är inte lika lätta att ha att göra med som galna snubbar. De är fanimej i stånd till vad som helst.

Satt då i bortre änden av baren, med Fredrik och några andra.
”-Har du klippt dig?”
”-Ja, jag körde med fårsaxen igår!”
”-Men det står ju ut hårstrån och tofsar, syns i motljuset här inne, så där kan du ju inte ha det!”
”-Äh, vad ska jag göra, jag ser ju inte i nacken, det blir som det blir, har ingen hjälp!”
”-Vi hjälper dig!”

Och så, utan att jag hade någon egentlig koll så fixar de fram en sax från baren och klipper mina utstående hårstrån där i baren. I vanliga fall hade jag ju protesterat. Men nu fann jag mig i situationen. Det var något nytt för mig. Kafkafeeling.

”-Vi är måna om att du ska se bra ut!”
”-Jaha, he-he, tack då!”

Folk kollade, men det sket jag i. Inte alla har yngre män och kvinnor som sköter om ens frisyr, ha-ha-ha (jag höll bort ölglaset så jag inte skulle få hårstrån i).

Och där någonstans så kände jag en stor vänskap. Och den kändes bra. Riktigt jävla bra.

När jag var färdigputsad satte jag mig på andra sidan mina polare vid bardisken igen. Behövde ha just en bardisk att luta mig mot. Då ser jag den där rödhåriga motorraggarbruden komma emot mig. Hon har haft ett gott öga till mig i flera år, sedan hojklubbar och annat. Nu var även hon plakat (den andra tokiga kvinnan hade dragit ut, blev inte serverad mer). Jag vände mig om. Och vad gör hon..?
Hon kommer bakom mig, drar upp skinnjackan, och för in sin hand under min t-shirt och klöser mig på ryggen. Jag är inte där. Jag reagerar inte. Jag bara undrar, helt stilla, vafan det är med mig, vad är det som gör att jag inte kan etablera trevliga relationer med trevliga kvinnor, utan bara psyksjuka relationer med galna kvinnor.
Eftersom jag inte låtsas om något, försvinner denna rödhåriga. Jag pustar ut.
Börjar prata med en fd servitris brevid mig. Hälften så gammal som mig. Berättar om att hon fått stort arv, vilket gör att jag säger ”hö-hö” och lägger armen om henne, som ett skämt (som hon förstår).
Sedan snackar den här bönan och jag preventivmedel i en kvart. P-piller som tar bort sexlusten på brudar, säkra perioder, spiraler som skapar stygg smärta hos snubbar (av erfarenhet). Sedan pratar vi om annat. De stänger på Biskops.
De vill ha med mig till Stora Örebro. Jag säger att jag ju drar förbi där, och är det lugnt så går jag in och tjenar, men är det harmageddon så skiter jag i det.
Vi tar sällskap upp mot Stortorget. Jag tittar in. Det är rött ljus, det är ump-ump-ump-musik. Nej, jag vill inte.
De försöker övertala mig. Men jag håller på mig. Jag pallar inte. Så jag sliter mig och cyklar hemåt. Kommer hem.
Kollar svtplay. Ser att den där skådisen som jag skickade e-brev till för 10 år sedan gjort en roll i deckaren som jag just kollat på, tar en skärmbild. Han heter likadant som mig. Oförskämt, dessutom är han mindre än jag, yngre alltså. Tror att jag skrev att han skulle byta namn, he-he. Fick ett trevligt svar tillbaka (allt berodde på att någon sammanblandat oss, därav skriveriet).

Och nu är klockan jäkligt sen. Över fem på morgonen. Men jag har cdb:at ijallafall. Må jag komma igång. Jag lovar, jag försöker verkligen. Äh, måste modernisera här lite, fixa annan layout, annan bild igen. Jag försöker. Det gör jag.

Rocka!

/Baron von B

 

 

 

2 Responses to Min onsdag denna vecka

  1. Anette skriver:

    Lycka är att vänta på en anslutande flight och läsa cyberdagbok om Baron som blir antastad av galna kvinnor på krogen Hehehe… Garvar högt till folks förvåning hehehe

  2. baronen skriver:

    He-he, glad att kunna göra en Grevinna skrattig på sin resa.

Kommentera

