Febern steker mitt huvud nu

Lyssnar på gamla Björn J:son Lindh-plattor på Spotten samtidigt som jag steks. Jävlars vad bra musik det är. Alltså låtar han körde innan han blev omfamnad av Svenne med ”Brusa högre lilla å” och sådant. Mycket österländsk musik, rytmer, och så hans fantastiska tvärflöjt. Tror han bor i Nora numera. Förresten, han och Janne Schaffer svinade mot mig när jag gjorde ett reportage om dem för kanske 30 år sedan i Västerås (det blev en halvsida i länstidningen). Jag var ung, de var nedlåtande, jag höll mig från att be dem dra åt helvete. Men det skiter jag i nu. Jag gillar musik som han gjorde innan då. Ser det så.

Och angående rubriken. Det känns som om mitt huvud kokar nu, jävlars vad jag är varm. Sitter i t-shirt, hoppas att denna värme bränner bort bongo-bakterierna som fixat hostan och allt skit i höst. Och, nej, jag tar inga magnecyl eller så, jag tar några bira istället. Tror på feberns helande kraft, men det skrev jag väl om igår också. Hoppas det är ett bra val.

Vaknade halv sex idag. Hej och hå. Men det kan bero på att jag somnade vid åtta i morse. Och att jag är förkyld, sjuk.

Vet inte hur många av mina cyberdagboksbiktfädrer/mödrar som har det som jag, är själv, men det är läskigt. När man är sjuk, eller opasslig eller har en rygg som går åt helvete eller vad som helst. Man har bara sig själv. Ingen tar hand om en. Det är jävligt skrämmande. Men det löser jag med att dricka bira, bli dum i huvudet och inte tänka på det.
När jag är sjuk eller opasslig önskar jag att jag var tillbaka på 60-talet igen, det är helt klart. Morsans omsorg, det var grejer det. Nu ska jag föreställa vuxen och klara mig själv (som inte ens har klarat att fixa familj vid min ålder), johodu, ha-ha, lycka till grabben!

Drog till Biskops. Förstås. Efter att ha försökt äta en sallad, smakde skit, och en fryspizza, smakade bäver. Fick inte ner något. Men jag visste att jag måste ut. Måste träffa människor. Så jag kom ner där halv tolv, då de tar sista.
Kristin satt där och ville jag skulle sitta brevid, jag avböjde, ville inte smitta. Hon hade en kompis. De förhörde mig om mitt jobb, jag sa allt vad jag tycker och tänker. Sedan gick de. Och jag var kvar. Kollade en kvällstidning, med en fantastisk analys av mitt liv i ett horoskop, även fast stjärntecknet är rätt, suger dagarna och stämmer inte. Alltså var det Expressen. Men kolla här:

Ok. första rätt, andra helt åt helvete fel, och det tredje.. Okej, jag köper nya kläder och blir lycklig. Dags nu.

Så cyklade jag hem. Snurrig av biran. Stannade vid Danne på Lilla. Han kom ut, vi gaggade. Jag sa som det var att jag var bongo av denna jävla feber, detta jävla sega snor. Och så cyklade jag hem igen.

Här hade jag tänkt skriva om Elfie som jag träffade ute på en ö i Mälaren och snodde från hennes kille, och hon snoddes sedan från mig, tyskan, men jag orkar inte. Jag lägger ut en bild istället, den enda jag har, från Triar i Tyskland, typ den tiden, tidigt 80-tal. Får ta det en annan gång. Jag får ju inte skriva för långt. Jag måste hålla detta kort. Men eftersom jag letade fram en bild, så, här är hon. Jag tyckte mycket om henne då. Och, allvarligt, nu kan man ju lägga ut riktiga bilder, ingen ser ju ut nu för tiden som de såg ut då i alla fall.

Okej, lång natt innan morgon då jag kan gå och lägga mig.

Rocka rolla!

/Baron von Ö auf N

 

 

 

Kommentera

