Ännu en helg i Örebro

Ja, vafanken, jag bor ju här så då blir det många helger här. Och att hitta på originella överskrifter är svårt.

Just det, det stavas originella, men man säger orginella.

Jag smackar upp några bilder här, nu, jo, jag gör det.

I fredags så kom Bluespolisen förbi på mitt kontor på Biskops. Han är helt normal. Han dök upp efter sitt DJ:ande på annan obskyr krog.

Hade precis suttit och gaggat med fd-knutten brevid. Hade ”överhört” vad han sa om rättvisa och höll med. Det man får lära sig i skola är inte sant. Det finns ingen rättvisa. Livet går ut på andra prylar. By da way, har jag berättat att den här liraren är den enda jag donkat ner på golvet med våld, via krokben och uppercut eftersom han kom och tafsade bakifrån på Biskops? Nåväl, sedan dess är vi vänner, he-he-he. Ja, jag har krut i mig, alltid!!!

Det här är en fin bild på ”vår” lillprinsessa. Hon som slängt ut sin nuvarande fästman för att han fingerpullade en donna. Här en bild från en av våra kvällstidningar, då hennes dåvarande pojkvän (före den hon brytit med nu) inte tycktes bry sig om hennes ära. Stackars familj, he-he. Tut-tut.

När det blir stängt på Biskops, så står man gärna ute och glappar med sina vänner. Nu tittade jag neråt, mot Strömpis, och där står en polisbil och lyser upp en massa bord på uteserveringen. Jag gillar bilden.

Kollar jag åt vänster så ser jag Slottet. Man ser det inte, men det är Micke och Lorrden som står nertill, men det är inte grejen. Grejen är den blå himlen vid 02.06, mot slottet.  Eller blå-grön himmel då. Det är så jävla snyggt.

————

Alltså. Jag begav mig ut i kväll.
Men jag är inte i form.
Jag hoppas varje dag jag vaknar att detta ska vara dagen då jag är i form.
Massa skumma fysiska prylar här.

Och, John Coltrane är störst, alltid:

Rocka rolla!

/Baron von Bäst

One Response to Ännu en helg i Örebro

  1. Stoffe skriver:

    Coltrane är så bra!!!

    Krya på Dig!!!

    Vackra nattväktarbilder!!!

Kommentera

