En tisdag

Var på jobbet. Gick hem. Struntade i att sova. Och så lagade jag mat. Fiskpinnar med pommes och fisk-sås från ICA. Det har blivit en ny favorit.
Så ringde telefonen.
Det var fröken L. Henne har jag inte hört av på flera år. Många år.

”-Har inte tid att snacka nu, håller på att förgås, jag steker fiskpinnar, jag ringer dig sedan!”

Jag lagade vidare, och så åt jag, sakta, vid TVn. Och på TVn var det någon slags dokumentär som var helt fantastiskt. Ett gäng utvecklingsstörda från norrland som var i New York och körde en Elvis-show på en teater. Det var fanimej vackert!

Ring!

”-Var är du, jag är nere på Bishops!”

”-Va? Jag kollar på utvecklingsstörda på TVn, som kör Elvis!”

”-Kom ner, jag vill inte sitta här själv!”

”-Okej, jag ska försöka skynda mig, men jag stressar inte!”

Hade egentligen inte ens tänkt gå ner. Nu var hon där och ville ha ner mig. Okej, okej, he-he.
Men fast jag inte stressade så kom jag att snacka med Grevis i USA på Facebook (hon var mycket här på bloggen förr om åren, jag har ju kört sedan 1997 på min Baronblogg). Nu låg hon i skilsmässa och hade varit på rättegång med fd maken som fick hålla sig 300 meter från henne och betala och allt. Hon vann. Glädje. Jag gillar när mina vänner vinner.
Och så skulle jag gå, då ringde Bela om lite trycksaksprylar vi har för oss. Så det tog tid att ta sig ner till Biskopen.

När jag kom ner så var det knappt något folk där alls. Roffe langade fram en bira och gav mig ett underlägg.

”-Kolla vilken böna, den här ska du ha och glo på!”

”-Du, jag behöver ingen bild att glo på ikväll, he-he!”

Han såg förvånad ut, och så gick jag till nedre delen. Där satt frk L och väntade.
Ja, det var år sedan. Men det tog bara en mikrosekund  och en kram så var vi på igen. Garvade, gaggade, tutade på som förut.
Jag hade varit rädd att hon skulle ha förvandlats till en kärring med papiljotter och sämskskinnsbyxor, men det hade jag inte behövt oroa mig för, he-he. Hon var lika stilig som alltid. Vet inte varför jag hade den bilden? Varför tror jag alltid det värsta? Nåja, he-he.

Så stängde Biskopen. Jag ringde till Lilla, där räknade de stålar och hade också stängt.
Så vi gick neråt Stallis, där vi hade varit förr om tiden. Inte stor chans, men det kunde vara öppet. Men nej.
Så vi gick upp igen mot slottet.

”-Kan vi inte gå hem till dig?”

”-Till mig?”

Jag har mycket svårt att släppa in folk i min lägenhet, då den är belamrad med lådor och tut, och allt, som jag inte fått ordning på sedan morsan gick vidare till andra planeter.

”-Nej, fanken, jag vill inte. Det ser förjävligt ut, jag vill inte att du ska se skiten!”

”-Jag bryr mig inte, det vet du!”

”-Jo, du kommer att ringa socialen när du ser hur jag har det!”

”-Ha-ha, larva dig inte!”

”-Jag menar allvar, det är ingen lek, det ser överjävligt ut, lådor, kassar, prylar överallt!”

”-Jag har nog sett värre!”

Jag lurade på det där ett tag. Men sedan kom det sista av min intelligens fram. Hm… Om hon nu flyttat tillbaka till Örebro, och hon fick se min lägenhet, så kanske hon kunde vara min egna nazi-kvinna, som framöver piskade mig att ordna upp min lya. Hm, jag är inte så dum jag inte.

”-Okej, vi drar, häng på!”

Här är fem bilder på frk L. från ikväll. Vi har roligt ihop. Bägge fick ont i både kinder och mage av allt skrattande.
Det finns bara två som jag garvar lika hysteriskt med, hon och Häcken (arkeolog-Henke)  faktiskt. Det är någon frekvens där som är oemotståndlig.

Hon är rar. Och vi har en historia, faktiskt.

I morgon ska jag jobba, tjo.

Fatta!

Rock!

/Baron

16 Responses to En tisdag

  1. Grevis skriver:

    ”Ringa socialen” hehehehehehehe! Frk Lizzan ser strålande ut, det är något magiskt med att göra sig av med skitskallar, man mår liksom bättre efteråt än man gjorde innan man beblandade sig med dem, det är rena hälsokuren, bättre än vilket Spa som helst hehehehe

  2. Emil skriver:

    Plötsligt händer det!

  3. Lord skriver:

    Hmmm… Olivolja och Jäger, är det allt du äger ?

    Hoppas det fanns is !

    Hälsa.

  4. spawn skriver:

    Ta mitt råd:Gift dig med denna där!
    Bröllopsresa med räkbåten ut på Hjälmaren,öppen bar och sen till Biskopen.
    Jag har redan köpt en brödrost.
    Gift dig.
    Fria,nu.

    Hon är en pärla i en annars ganska grumlig ström.

  5. Stoffe skriver:

    ÄNTLIGEN!!! Bättre än Nobelprisvinst! 😉

  6. Rolf skriver:

    Bröllopet ska va på logen

  7. baronen skriver:

    Grevis: Så sant, så sant, he-he.
    Emil: Lotto is da shit.
    Lorrd: Jepp, bara det. Och, me do.
    Spawn: Ställ brödrosten på trappan bara. Så får det vara bra med det. Gillar inte räkor värst mycket, det är tjejföda.
    Stoffe: Så pass? Utan ens ett konstigt namn som ingen känner till?
    Rolf: Vems? Jag kommer. Leve urbaniseringen.

  8. baronen skriver:

    Förtydligande. När jag i inlägget precis ovanför bilderna skriver att ”vi har en historia” så kan det ju vara lite tvetydligt. Ska man skriva att ”vi har en gemensam historia”? Jag menar ungefär att vi har varit med, hon och jag, förr, då, på samma gång, tillsammans. Äh, hur fanken…. Jag ger upp, det finns lingvister som kan tolka detta i framtiden, he-he…

  9. spawn skriver:

    Brödrosten ställde jag utanför porten.En stund senare stod ett tjugotal rostar utanför och ännu senare var hela ingången helt jammad med den ena varianten efter den andra, dyrbyggen och trasiga femtitalshundratiovoltsengländare…

    jag vaknade alldeles matt och så jävla sugen på marmelad av märket Gunilla.
    Var är Gunilla-marmeladen nuförtiden,apelsinmarmeladen?
    Vitt plastlock var det.

    Er ”gemensamma historia” var alltså het och bubblande?
    Tillsammans,på samma gång,hon och du?

  10. Henke skriver:

    Tjusig flicka! Slå till!

  11. baronen skriver:

    Spawn: Det var inte lätt att ta sig in, men man tackar. Gunilla kommer jag ihåg, tror det var Konsum som saluförde den marmeladen, riktig jälva marmelad, inte som det är nu. Och, ja, vi hade skoj för en massa år sedan, vi samtidigt, då vi kamperade ihop.

    Henkolajnen: Mycket tjusig, en av de tjusigaste, och även roligaste bönorna jag träffat, någonsin. Hon och du, det är det där garvet du vet, som man får ont i kinder och magen av, skitskumt, he-he. Och vad hon behöver är att vara unkis-flicka länge, och njuta av det. Top-notch-böna. Att vi är vänner är stort i sig.

  12. spawn skriver:

    Fria till den vackra,tiden är rätt, ni är rätt och allt kommer att bli så där perfa som det blir när två hjärtan slår samma slag, det syns ju på bildena att hon är helt tokig i dig!
    Hon är den rätta!(heter det ”den rätta”eller ”den rätte”?)hursomhaver, slå till.

    Hon är snygg. Mobilnummer till henne?
    Du kan maila till spawn,diskretion hederssak.

  13. Henke skriver:

    Låter kanon. Ni är ju som gjorda för varandra!

    Föresten vad är en Epudl ?

  14. Stoffe skriver:

    Åkte Bluesbåten till Åbo i helgen! Kanonbra blues!!! Kan rekommenderas!

  15. spawn skriver:

    Bluesbåten,vad,var,när?

  16. Anette skriver:

    Blåbo båtlåt

Kommentera

